Νέα 07/08/20: Η TelOne δημιουργεί νέα σύνδεση οπτικών ινών στη βόρεια Ζιμπάμπουε     | |    06/08/20: Νέα Ζηλανδία: Το πρόγραμμα UFB επιτυγχάνει συνδέσεις σε ένα εκατομμύριο νοικοκυριά και επιχειρήσεις     | |    05/08/20: Ηνωμένο Βασίλειο: Η Virgin Media επεκτείνει τη συνδεσιμότητα gigabit σε τρεις ακόμη πόλεις     | |    04/08/20: Ουκρανία: Η Ukrtelecom εκδίδει προτάσεις για την επίτευξη του στόχου του υπουργείου για κάλυψη του 95% του αγροτικού πληθυσμού με ταχύτητα 100Mbps     | |    03/08/20: Η Telecom Namibia αναβαθμίζει το VSAT για να προσφέρει σύνδεση σε απομακρυσμένες περιοχές     | |    31/07/20: Μαλδίβες: Η Dhiraagu επεκτείνει την ευρυζωνική σύνδεση οπτικών ινών στο Maduwaree     | |    30/07/20: Η Vodafone Germany καλύπτει με υπηρεσίες gigabit 21 εκατομμύρια γερμανικά σπίτια     | |    29/07/20: Περού: Το Κογκρέσο προτείνει την αύξηση του ελάχιστου επιπέδου ταχύτητας διαδικτύου από 40% σε 90%     | |    28/07/20: Νέα Ζηλανδία: Η Επιτροπή Εμπορίου συζητά επιπλέον διαβουλεύσεις για την μεθοδολογία εισαγωγής για τη ρύθμιση των υπηρεσιών πρόσβασης σταθερής γραμμής οπτικών ινών     | |    24/07/20: Η ευρυζωνική σύνδεση οπτικών ινών της εταιρείας Dhiraagu φτάνει σε 60 νησιά στις Μαλδίβες     | |   

Νέα & Newsletter

Νέα | Newsletter | Εγγραφή στο Newsletter

Χαμηλές ταχύτητες και λίγοι χρήστες καθυστερούν την ανάπτυξη του Internet banking

Μικρότερες ή και μηδενικές επιβαρύνσεις για συναλλαγές μέσω του Internet banking, για του πελάτες που πραγματοποιούν τις συναλλαγές μέσω του εναλλακτικού αυτού δικτύου διανομής τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών και όχι από τα καταστήματα. Κερδισμένες και οι τράπεζες, καθώς μια συναλλαγή μέσω του Διαδικτύου και όχι από το γκισέ μειώνει μέχρι και 100 φορές το κόστος πραγματοποίησης της και απελευθερώνει ανθρώπινο δυναμικό για άλλες θέσεις.
Η σημαντική αύξηση του αριθμού των χρηστών του Ιντερνετ στη χώρα μας καθώς και η ταχύτερη πρόσβαση σε αυτό, κάτι που δεν εξαρτάται από τις τράπεζες, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί δυναμικά το εναλλακτικό αυτό δίκτυο, αναφέρουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη. Και στους δύο όμως αυτούς τομείς μένουν πολλά βήματα να γίνουν.

Ουραγός η Ελλάδα

Τα αποτελέσματα που αναφέρονται σε μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), είναι χαρακτηριστικά: Η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στον κατάλογο των κρατών-μελών της Ε.Ε. όσον αφορά τη χρήστη του Ίντερνετ, καθώς μόλις το 16.3% των νοικοκυριών το χρησιμοποιεί όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. ανέρχεται στο 47%. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και στον χώρο των επιχειρήσεων καθώς η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση όσον αφορά τη χρήση υπηρεσιών Ίντερνετ.
Και στο θέμα της ταχύτητας στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ώστε να περιορισθούν οι «ηλεκτρονικές ουρές», που είναι συχνό φαινόμενο, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Όπως αναφέρει η επίτροπος Βίβιαν Ρέντιωκ, αρμόδια για θέματα «Κοινωνίας της Πληροφορίας», ύστερα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή Κωστή Χατζηδάκη, υπάρχει «βραδεία αφομοίωση των ευρυζωνικών υπηρεσιών (γρήγορο Ίντερνετ) στην Ελλάδα, που τον Ιούλιο του 2004 αντιστοιχούσαν στο 0.24% του πληθυσμού της χώρας, όταν ο μέσος κοινοτικός όρος των “15” προσέγγιζε το 7.72%».
Έτσι, η πλειονότητα των πελατών που πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω Διαδικτύου δεν διαθέτουν γρήγορες γραμμές, έχοντας σημαντικό χρόνο αναμονής στον «ηλεκτρονικό γκισέ», γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στη μαζική ανάπτυξη του εναλλακτικού αυτού δικτύου.
Επιπλέον, η πρόσβαση στις ιστοσελίδες ορισμένων τραπεζών απαιτεί τη χρήση προγραμμάτων που πρέπει να «κατέβουν» από το Διαδίκτυο, είναι επίσης ένα θέμα που απασχολεί τον «ηλεκτρονικό» πελάτη. Είναι μια εύκολη υπόθεση για τον συναλλασσόμενο που έχει οικειότητα με τον «κόσμο» του Διαδικτύου, αλλά φαίνεται δύσκολο για τον απλό πελάτη που κάνει τα πρώτα του βήματα και ίσως τον αποθαρρύνει να συνεχίσει.

Προϊόντα

Οι επιπτώσεις από τα θέματα αυτά αποτυπώνονται στα αποτελέσματα έρευνας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που επεξεργάστηκε η accenture. Κατά μέσον όρο, το 12% των Ευρωπαίων τραπεζικών πελατών αναζητούν χρηματοοικονομικά προϊόντα μέσω του Διαδικτύου, αλλά από αυτούς ένας στους τέσσερις προχωρεί στην αγορά προϊόντος. Η Ελλάδα είναι ουραγός στη σχετική κατάταξη, καθώς μόλις το 1% των τραπεζικών πελατών αγοράζει προϊόντα μέσω του Διαδικτύου.
Οι τραπεζίτες πάντως αισιοδοξούν και αναφέρουν ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν ήδη επενδύσει σημαντικά κεφάλαια προκειμένου να είναι δυνατή η πραγματοποίηση μεγάλου αριθμού συναλλαγών μέσω του Διαδικτύου με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, ενώ μερικές τράπεζες έχουν προχωρήσει ακόμη και στη δημιουργία ξεχωριστών ηλεκτρονικών τραπεζών.
"Για να γίνει άλμα στη χρήση του Internet banking χρειάζεται –αναφέρει τραπεζικό στέλεχος- μια δυναμική προβολή του στο ευρύτερο κοινό και κυρίως στις νεαρές ηλικίες. Επίσης, να ανταποκρίνεται το Διαδίκτυο σε ανάγκες που απαιτούν άμεση εξυπηρέτηση, που σημαίνει ειδικευμένες ομάδες υποστήριξης. Πάντως, υπάρχουν ενδείξεις ότι το Internet σύντομα θα αποτελεί υπολογίσιμο εναλλακτικό δίκτυο πωλήσεων στο ευρύτερο τραπεζικό σύστημα. Το ποτάμι προχωράει πάντα προς τα εμπρός!"

Πηγή: Καθημερινή 13/2/2005