Νέα 06/12/19: Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενημερώνει σχετικά με την πιλοτική λειτουργία δικτύων 5G στην Ελλάδα, καλώντας τους πολίτες να εμπιστεύονται του αρμόδιους Φορείς     | |    05/12/19: Ενώ οδεύουμε σε Ψηφιακές Ταυτότητες, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, υπέρ υψηλές ταχύτητες ίντερνετ στην Καλαμάτα πιστεύουν ότι το 5G στειρώνει! Μία ιστορία παρερμηνειών με μακρύ παρελθόν     | |    05/12/19: Η Μαδαγασκάρη υπογράφει συμφωνία εκσυγχρονισμού δικτύων τηλεπικοινωνιών με την Κίνα     | |    04/12/19: Το νέο δημοτικό συμβούλιο της Καλαμάτας δεν ανανεώνει για λόγους υγείας την σύμβαση με την WIND για το Δίκτυο 5G     | |    04/12/19: "Ναι μεν, αλλά" από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Τηλεπικοινωνιών της Ε.Ε για τα θέματα υποδομών του 5G και την Huawei     | |    03/12/19: Ελάδα: Η Vodafone αναπτύσσει 300.000 εγκαταστάσεις με δίκτυα οπτικών ινών     | |    03/12/19: Δανία: Το TDC ανανεώνει το σκέλος υποδομής ως TDC NET     | |    02/12/19: Τo Vodafone Giga Network σε νέα εμπειρία για τα νοικοκυριά μέσα από το Giga Home, με υπερυψηλές ταχύτητες fiber     | |    02/12/19: Η Thales συμβάλλει στην ανάπτυξη των ευρωπαϊκών υποδομών κβαντικής τεχνολογίας     | |    29/11/19: Ολλανδία: Η T-Mobile ανακοίνωσε ότι η Χάγη είναι έτοιμη για υπηρεσίες 5G     | |   

Στρατηγικές

Στρατηγική | Στρατηγική Ευρωπαϊκής Ένωσης | Η πολίτικη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως εκφράζεται από την επίτροπο Viviane Reding | Στρατηγικές των κρατών μελών της ΕΕ | Στρατηγικές Χωρών Παγκοσμίως | Ευρυζωνικά και τρέχουσα οικονομική κρίση | Κυβερνήσεις και επενδύσεις σε ευρυζωνικές υποδομές | Πολιτικές Διεθνών Οργανισμών

Στρατηγικές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Αυστρία | Βέλγιο | Βουλγαρία | Κύπρος | Τσεχία | Δανία | Εσθονία | Φινλανδία | Γαλλία | Γερμανία | Ελλάδα | Ουγγαρία | Ιρλανδία | Ιταλία | Λετονία | Λιθουανία | Λουξεμβούργο | Μάλτα | Ολλανδία | Πολωνία | Πορτογαλία | Ρουμανία | Σλοβακία | Σλοβενία | Ισπανία | Σουηδία | Ηνωμένο Βασίλειο | Κροατία

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι στρατηγικές που έχουν υιοθετήσει τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και την αύξηση της διείσδυσης της.

Επιλέξτε τη χώρα που σας ενδιαφέρει για να δείτε συνοπτικά την στρατηγική της.



Γερμανία

Η Γερμανία υιοθέτησε Εθνική Ευρυζωνική Στρατηγική το 2009. Η Στρατηγική αυτή αναθεωρήθηκε το 2013 και θα βρίσκεται σε ισχύ έως το 2018. Η κυβέρνηση ανέλαβε τη δέσμευση για τη βελτίωση της διαθεσιμότητας των ευρυζωνικών συνδέσεων και ξεκίνησε το πρόγραμμα "Breitbandstrategie" σε ομοσπονδιακό κυβερνητικό επίπεδο. Η στρατηγική ορίζει δύο γενικούς στόχους. Πρώτον τα κενά στην ευρυζωνική διείσδυση να εξαλειφθούν παρέχοντας ευρυζωνικές συνδέσεις ταχύτητας τουλάχιστον 1Mbps στο σύνολο των νοικοκυριών σε εθνικό επίπεδο μέχρι το τέλος του 2010. Δεύτερον, συνολικά το 75% του συνόλου των νοικοκυριών να έχουν πρόσβαση στο Internet με ταχύτητες τουλάχιστον 50 Mbps μέχρι το 2014. Το πρώτο στάδιο έχει σχεδόν επιτευχθεί με το 98% των νοικοκυριών να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητες μετάδοσης τουλάχιστον 384 kbps μέχρι πρόσφατα.
Η κυβέρνηση περιγράφει την προσέγγισή της ως "κίνητρο προσανατολισμού":
Σε πρώτη φάση θα επικεντρωθεί κυρίως στη οικονομική στήριξη των τοπικών αρχών και στη βελτίωση των οικονομικών επιλογών για τις επιχειρήσεις.
Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, θα δώσει έμφαση σε κίνητρα στο πλαίσιο του συνολικού κανονιστικού πλαισίου της ΕΕ και στην παροχή κινήτρων που μπορούν να προωθήσουν τις συνέργειες για έργα υποδομής. Ειδικά μέτρα θα ληφθούν που περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση κοινόχρηστης χρήσης των υφιστάμενων υποδομών και εγκαταστάσεων και την κατάρτιση ενός ευρυζωνικού χάρτη. Η γερμανική κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα για μεγαλύτερο εύρος φάσματος να είναι διαθέσιμο για κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες με την απελευθέρωση των 900 MHz ζώνης για δεδομένα και ανακατανομή του φάσματος στα 800 MHz ζώνη που διατίθενται ως αποτέλεσμα για τη μετάβαση ψηφιακής τηλεόρασης.
Η εθνική στρατηγική της κυβέρνησης για την ευρυζωνικότητα βασίζεται σε τέσσερις κεντρικούς άξονες:

  1. χρησιμοποίηση των συνεργιών για τη δημιουργία υποδομής αξιοποιώντας υπάρχουσες δημόσιες και ιδιωτικές εγκαταστάσεις.
  2. υποστήριξη ορθής πολιτικής για τη χρήση συχνοτήτων.
  3. δέσμευση για ανάπτυξη και καινοτομία δίνοντας κίνητρα για επενδύσεις.
  4. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ενθαρρύνει τις εταιρείες για να ακολουθήσουν λύσεις βέλτιστης πρακτικής. Για παράδειγμα, οι μικρές και μεσαίες εταιρείες τηλεπικοινωνιών μπορούν να δανειστούν κεφάλαια με προνομιακούς όρους και με την κατάλληλη τιμολόγηση του κινδύνου μέσω της εταιρικής χρηματοδότησης από την κρατική τράπεζα της Γερμανίας.
  5. κατάλληλη οικονομική στήριξη σε δήμους για επαρκή ευρυζωνική κάλυψη.
Αυτοί οι στόχοι φαίνονται να είναι αρκετά φιλόδοξοι. Από τη σημερινή οπτική γωνία ο στόχος της πρώτης φάσης έχει καλά επιτευχθεί με την κάλυψη έχει φτάσει το 98,6% στο τέλος του 2010. Σε σχέση με τον δεύτερο στόχο για το 2014, επί του παρόντος, το 51% του συνόλου των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση σε εύρος ζώνης τουλάχιστον 50Mbps. Σύμφωνα με τη μελέτη της Γερμανίας για το κόστος και τις επιπτώσεις της ευρυζωνικότητας υπολογίζει τα κόστη ως εξής:
  • Εθνική Στρατηγική Ευρυζωνικότητας - 20.2 εκατ. ευρώ στην περίοδο 2010-2014
  • Ultra ευρυζωνικό πρόγραμμα - 15.7 ευρώ εκατ. στην περίοδο 2015-2020
  • Επενδύσεις 36 δισ. ευρώ για την περίοδο 2010-2020
και τις επιπτώσεις:
  • Εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 968.000 θέσεις εργασίας
  • Προστίθενται 33.4 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ και συνολική 0,6% ετήσια αύξηση του ΑΕΠ
Δεδομένου ότι η Γερμανία αποτελείται από 16 κράτη, το ομοσπονδιακό πρόγραμμα έχει ορίσει διάφορα προγράμματα σε επίπεδο κράτους κατά τα τελευταία χρόνια. Το μέγεθος και οι στόχοι των προγραμμάτων αυτών, καθώς και ο όγκος της χρηματοδότησης και οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από κράτος σε κράτος με κάποια να βασίζονται αποκλειστικά σε εθνικά προγράμματα και άλλα με τη συμβολή μεγάλων ποσών από τους κρατικούς προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Οι λίγες αγροτικές περιοχές της Γερμανίας εξακολουθούν να στερούνται συνδέσεις στο Διαδίκτυο υψηλής ταχύτητας (λευκές περιοχές). Οι αναπτυξιακές δαπάνες για τα δίκτυα οπτικών ινών εκτιμάται ότι ανέρχονται μεταξύ 70 δισ. ? δις και ? 80. Τα έξοδα αυτά είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότερα στις αγροτικές περιοχές από ότι στις πόλεις. Τέτοιες επενδύσεις δύσκολα μπορούν να βαρύνουν τις εν λόγω κοινότητες χωρίς κρατική επιχορήγηση. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων επέβαλε μάλλον αυστηρές απαιτήσεις για την αγορά στη δημοπρασία του φάσματος κινητής τηλεφωνίας το 2010. Η επαρκής πρόσβαση στο internet πρέπει να παρέχεται με βάση το μέγεθος: έτσι κάθε πλειοδότης έπρεπε να συμφωνήσει για τη παροχή πρόσβασης στο διαδίκτυο σε κοινότητες και πόλεις με όχι περισσότερο από 5.000 κατοίκους, στη συνέχεια, σε εκείνους με μεταξύ 5.000 και 20.000 κατοίκων και στη συνέχεια σε πόλεις με περισσότερους από 50.000 κατοίκους. Περαιτέρω επέκταση των υπηρεσιών διαδικτύου δεν θα επιτρέπεται πριν έχει εξασφαλιστεί η παροχή έως 90% για κάθε συγκεκριμένο στάδιο.
Η Γερμανία πραγματοποίησε την πρώτη 4G δημοπρασία από τα μέσα Απριλίου έως τα μέσα Μαΐου του 2010. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων ήταν υπεύθυνη της δημοπρασίας, η οποία ήταν η πρώτη ασύρματη ευρυζωνική δημοπρασία του φάσματος στη Γερμανία για σχεδόν μια δεκαετία. Τέσσερις φορείς είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφορά για συχνότητες για τα πεδία στα 800MHz, 1.8GHz, 2 GHz και 2,6 GHz που ανέρχονται σε περίπου 360 Mhz. Η ελάχιστη τιμή προσφοράς ορίστηκε σε ? 1.500.000 ανά 5 μπλοκ συχνοτήτων. Μετά από 224 δημοπρασίες στις 27 ημέρες συνολικά τη δημοπρασία συγκέντρωσε το συνολικό ποσό των ? 4.400.000.000 για 41 blocks συχνότητας.
Η κυβερνητική υπηρεσία που είναι αρμόδια για τη ρύθμιση ευρυζωνικών συνδέσεων είναι η BNetzA. Ωστόσο, μια ευρεία επιλογή από οργανώσεις και ένας αριθμός φορέων από διάφορες βιομηχανίες έχουν προσκληθεί από τη BNetzA να συμμετάσχουν στη διαδικασία της διαμόρφωσης αντίστοιχων κανονιστικών κατευθυντήριων γραμμών.

Χρήσιμες πηγές
http://www.itu.int/net/itunews/issues/2011/05/19.aspx
http://www.bmwi.de/English/Redaktion/Pdf/broadband-strategy,property=pdf,bereich=bmwi2012,sprache=en,rwb=true.pdf (στα αγγλικά)