Νέα 26/08/21: Ο Τηλελιμένας Plana της United Group έλαβε πλήρη πιστοποίηση βαθμίδας 4 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τηλελιμένων (WTA)     | |    06/08/21: Ερχεται το «Ultra-Fast Broadband 2» για γρήγορο internet σε όλη την Ελλάδα     | |    30/07/21: COSMOTE: Λύσεις για Internet χωρίς σταθερή γραμμή σε όλη την Ελλάδα     | |    28/07/21: COSMOTE: Λύσεις smart cities με τεχνολογία ΝΒ-ΙοΤ στα Χανιά και τη Μονεμβασιά     | |    27/07/21: Μνημόνιο συνεργασίας της Συμμετοχές 5G με την Nokia Hellas     | |    26/07/21: Η Logicom Solutions μετατρέπει την Πάφο σε «έξυπνη πόλη»     | |    23/07/21: Πώς το 5G θα αλλάξει την ιατρική και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία     | |    21/07/21: Έκθεση Ανοικτού Διαδικτύου 2020-2021     | |    20/07/21: Με την υποστήριξη του Δικτύου Νέας Γενιάς της WIND η αντιμετώπιση ατυχημάτων στις παραλίες     | |    19/07/21: Η Hewlett Packard Enterprise επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο 5G λύσεων με την αυτοματοποιημένη λύση διαχείρισης 5G     | |   

Νέα & Newsletter

Νέα | Newsletter | Εγγραφή στο Newsletter

Κοινοτική νομοθεσία για τις τηλεπικοινωνίες: ανοίγουν 9 νέες διαδικασίες παράβασης, ενώ 8 υποθέσεις προχωρούν στο δεύτερο γύρο

Στο πλαίσιο νέου γύρου διαδικασιών αντιμετώπισης πιθανών παραβάσεων της κοινοτικής νομοθεσίας για τις τηλεπικοινωνίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε εννέα νέες διαδικασίες επί παραβάσει εναντίον διαφόρων κρατών μελών. Η Επιτροπή αποστέλλει επίσης σε οκτώ κράτη μέλη αιτιολογημένη γνώμη, προχωρώντας έτσι στο δεύτερο στάδιο διαδικασιών επί παραβάσει. Στην πλειονότητά τους, οι υποθέσεις του νέου αυτού γύρου αφορούν τη μη ολοκλήρωση διαδικασιών επανεξέτασης της αγοράς για την εκτίμηση της κατάστασης όσον αφορά τον ανταγωνισμό σε εθνικές αγορές τηλεπικοινωνιών ή την μη διαβίβαση, σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, πληροφοριών εντοπισμού του καλούντος. Εξάλλου, η Επιτροπή έκλεισε σήμερα 9 υποθέσεις, έπειτα από ικανοποιητική εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας στα οικεία κράτη μέλη.
«Η Επιτροπή παραμένει σε επαγρύπνηση, ώστε να εξασφαλίζεται η εφαρμογή του κοινοτικού πλαισίου κανονιστικών ρυθμίσεων για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Τούτο είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή επί του παρόντος βρισκόμαστε σε διαδικασία διαβουλεύσεων σχετικά με το μέλλον του εν λόγω πλαισίου», δήλωσε η κα Viviane Reding, επίτροπος αρμόδια για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα Μέσα Επικοινωνίας. «Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές για τις τηλεπικοινωνίες πρέπει εξάπαντος να ολοκληρώσουν τις αναλύσεις της αγοράς τους ώστε να τεθούν σε εφαρμογή τα κατάλληλα επανορθωτικά μέτρα, εφόσον απαιτούνται για την εξασφάλιση αποτελεσματικού ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων στην ΕΕ. Παρομοίως, είναι επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστεί σε όλα τα κράτη μέλη το θέμα της διάθεσης πληροφοριών εντοπισμού του καλούντος όσον αφορά τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Παράλληλα, σημειώνουμε με ευχαρίστηση ότι είμαστε σε θέση να κλείσουμε εννέα υποθέσεις, στις οποίες σημειώθηκε πρόοδος».
Ο πρώτος γύρος της επανεξέτασης της αγοράς βάσει του πλαισίου κανονιστικών ρυθμίσεων του 2002 δεν ολοκληρώθηκε σε όλα τα κράτη μέλη. Κατά συνέπεια, απεστάλησαν προειδοποιητικές επιστολές στη Δανία, τη Γερμανία, τη Μάλτα και την Πορτογαλία. Στην περίπτωση της Εσθονίας και του Λουξεμβούργου που έχουν ολοκληρώσει μόνο μία και τέσσερις αντίστοιχα αναλύσεις αγοράς (από τις 18 απαιτούμενες συνολικά), αποστέλλεται αιτιολογημένη γνώμη. Η υπόθεση εναντίον της Τσεχικής Δημοκρατίας κλείνει, δεδομένου ότι ολοκληρώθηκε η επανεξέταση και των δεκαοκτώ σχετικών αγορών.

Η ταχεία και ακριβής ανάλυση των αγορών από τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του κοινοτικού πλαισίου κανονιστικών ρυθμίσεων που αφορά τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Μόνο έπειτα από μια εις βάθος ανάλυση της αγοράς μπορεί να αξιολογηθεί ο ανταγωνισμός και να προσδιοριστεί η σημαντική ισχύς στην αγορά – προϋπόθεση ώστε οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές να επιβάλλουν επανορθωτικά μέτρα για την εξασφάλιση αποτελεσματικού ανταγωνισμού. Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές είχαν την υποχρέωση να αναλύσουν τις 18 σχετικές αγορές για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες το ταχύτερο δυνατό μετά την έναρξη ισχύος του κοινοτικού πλαισίου κανονιστικών ρυθμίσεων (τον Ιούλιο του 2003 για τα «παλαιά» κράτη μέλη και τον Μάιο του 2004 για τα «νέα»). Μόνο χάρη στην πίεση της Επιτροπής και, σε ορισμένες περιπτώσεις, τη δρομολόγηση διαδικασιών επί παραβάσει, κατέστη εφικτή στην πράξη η ολοκλήρωση των απαιτούμενων αναλύσεων σε όλες σχεδόν τις σχετικές αγορές, στη μεγάλη πλειονότητα των κρατών μελών της ΕΕ.
Η Επιτροπή πρόκειται επίσης να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη σε έξι κράτη μέλη (Ελλάδα, Λιθουανία, Κάτω Χώρες, Σλοβακία, Ιταλία και Πορτογαλία), όπου οι πληροφορίες εντοπισμού του καλούντος δεν παρέχονται σε όλες τις κλήσεις προς τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Όσον αφορά την Ιρλανδία, την Κύπρο και το Λουξεμβούργο, οι εκκρεμούσες διαδικασίες θα μπορούσαν να κλείσουν, δεδομένου ότι οι εθνικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι διατίθενται πλέον οι πληροφορίες για τον εντοπισμό του καλούντος.
Στη Γαλλία διατίθεται πλέον περιεκτικός κατάλογος συνδρομητών, επομένως έχει κλείσει και αυτή η περίπτωση.
Δεδομένου ότι η φορητότητα αριθμού διατίθεται πλέον πλήρως στη Μάλτα, την Πολωνία και τη Σλοβενία, αυτές οι τρεις υποθέσεις έχουν τεθεί στο αρχείο. Επιστολή αιτιολογημένης γνώμης αποστέλλεται στη Σλοβακία, τελευταίο κράτος μέλος όπου δεν υπάρχει ακόμα φορητότητα αριθμού - μολονότι έχει τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθεσία.
Επιστολή αιτιολογημένης γνώμης αποστέλλεται και στη Γερμανία, λόγω του ότι οι κανόνες σε διάφορα ομόσπονδα κράτη (Länder) δεν συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις της οδηγίας για την καθολική υπηρεσία.
Μια νέα διαδικασία επί παραβάσει έχει κινηθεί εναντίον της Σουηδίας επειδή μόνο η επιχείρηση που διαπιστώνεται ότι έχει σημαντική ισχύ στην αγορά διαθέτει δικαίωμα προσφυγής εναντίον των αποτελεσμάτων της επανεξέτασης της αγοράς.
Προειδοποιητική επιστολή αποστέλλεται στο Βέλγιο σχετικά με τη χρηματοδότηση της καθολικής υπηρεσίας, ενώ δρομολογήθηκε νέα διαδικασία εναντίον του Λουξεμβούργου επειδή η εθνική ρυθμιστική αρχή δεν προέβη ποτέ σε επαλήθευση του συστήματος λογιστικής κόστους του κατεστημένου φορέα εκμετάλλευσης ή δεν δημοσίευσε ανάλογη επαλήθευση στην ετήσια δήλωση συμμόρφωσης.
Έπειτα από επίσημη κοινοποίηση εκ μέρους της Ελλάδας σχετικά με την εθνική νομοθεσία που αφορά τη μεταφορά της οδηγίας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, έκλεισε πλέον και η τελευταία αυτή διαδικασία λόγω μη ανακοίνωσης.

Πηγή: European Union
Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ