Νέα 26/08/21: Ο Τηλελιμένας Plana της United Group έλαβε πλήρη πιστοποίηση βαθμίδας 4 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τηλελιμένων (WTA)     | |    06/08/21: Ερχεται το «Ultra-Fast Broadband 2» για γρήγορο internet σε όλη την Ελλάδα     | |    30/07/21: COSMOTE: Λύσεις για Internet χωρίς σταθερή γραμμή σε όλη την Ελλάδα     | |    28/07/21: COSMOTE: Λύσεις smart cities με τεχνολογία ΝΒ-ΙοΤ στα Χανιά και τη Μονεμβασιά     | |    27/07/21: Μνημόνιο συνεργασίας της Συμμετοχές 5G με την Nokia Hellas     | |    26/07/21: Η Logicom Solutions μετατρέπει την Πάφο σε «έξυπνη πόλη»     | |    23/07/21: Πώς το 5G θα αλλάξει την ιατρική και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία     | |    21/07/21: Έκθεση Ανοικτού Διαδικτύου 2020-2021     | |    20/07/21: Με την υποστήριξη του Δικτύου Νέας Γενιάς της WIND η αντιμετώπιση ατυχημάτων στις παραλίες     | |    19/07/21: Η Hewlett Packard Enterprise επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο 5G λύσεων με την αυτοματοποιημένη λύση διαχείρισης 5G     | |   

Νέα & Newsletter

Νέα | Newsletter | Εγγραφή στο Newsletter

Οι παγίδες του ΑDSL

Το βασικότερο πρόβλημα για τη διάδοση των ευρυζωνικών δικτύων αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι η ανεπάρκεια των υποδομών, είτε αναφερόμαστε στο ελλιπές δίκτυο κορμού (backbone) είτε στο απαρχαιωμένο και προβληματικό last mile, δηλαδή στο κομμάτι των τηλεφωνικών γραμμών που καταλήγει στο σπίτι μας.
Η έλλειψη υποδομών εμποδίζει την παροχή υπηρεσιών ADSL σε περιοχές της περιφέρειας, όπως είναι μικρές επαρχιακές πόλεις και κυρίως χωριά. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι εμποδίζει να απολαύσουμε (όσοι έχουμε ADSL) όλο το εύρος της γραμμής μας. Σταδιακά, το πρόβλημα αυτό, τουλάχιστον σε σχέση με τις ταχύτητες πρόσβασης φαίνεται να λύνεται, καθώς ο ΟΤΕ και οι υπόλοιπες εταιρείες προχωρούν σε επενδύσεις για την ταχύτερη διασύνδεσή τους με το παγκόσμιο Internet. Δεν υπάρχουν όμως σημάδια βελτίωσης των πραγμάτων σε σχέση με την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα που σχετίζονται με τις υποδομές του δικτύου, ακόμα και εντός της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων πόλεων. Φαντάζομαι ότι όλοι όσοι έχετε κάνει σύνδεση ADSL, θα έχετε περάσει τη διαδικασία να τσεκάρετε αν υπάρχει διαθεσιμότητα γραμμών στην περιοχή σας. Αν και τους τελευταίους μήνες τα πράγματα έχουν βελτιωθεί, υπάρχουν περιοχές όπου η ζήτηση υπερκαλύπτει την προσφορά και θα χρειαστεί να περιμένετε ακόμα και μήνες.
Ακόμα και αν υπάρχει διαθεσιμότητα, η αναμονή μπορεί να τραβήξει πολύ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο χρόνος που σας δίνουν όταν κάνετε την αίτηση δεν ξεπερνά τις δέκα εργάσιμες μέρες (άγνωστο τι ακριβώς σημαίνει αυτό, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι οι τεχνικοί του ΟΤΕ δουλεύουν και Σαββατοκύριακα, για ευνόητους λόγους), στην πραγματικότητα θα περιμένετε περισσότερο. Υπάρχουν περιπτώσεις καθυστέρησης ακόμα και μεγαλύτερες του μήνα, όταν η σχετική τεχνική διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμα και σε μισή ώρα.
Υστερα από δέκα εργάσιμες ημέρες ή ενάμιση εργάσιμο μήνα (στην περίπτωση του γράφοντος με την Tellas) θα σας ειδοποιήσουν ότι η γραμμή σας έχει ενεργοποιηθεί. Κατά κανόνα, από εδώ και πέρα μπορείτε άμεσα να συνδεθείτε στο Internet. Δυστυχώς, σε αρκετές περιπτώσεις θα βρεθείτε αντιμέτωποι με προβλήματα που μπορεί να σχετίζονται με θόρυβο στη γραμμή, με τον συγχρονισμό του μόντεμ ή με τις ρυθμίσεις στον υπολογιστή σας.
Οι υπηρεσίες του παρόχου σας αναλαμβάνουν να σας υποστηρίξουν, αλλά για να τα καταφέρουν πρέπει κι εσείς να έχετε ένα βασικό πτυχίο στην Πληροφορική. Διαφορετικά, όλα θα σας φανούν λίγο ζόρικα, αλλά τελικά θα αναγκαστείτε να μάθετε όλες τις λεπτομέρειες, δηλαδή τι σημαίνει PPoE και PPoA, DNS, ping, multiplexing method και πολλά ακόμα. Πρόκειται για δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, τα οποία αποκλείεται να γλιτώσετε, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να δείτε τεχνικό των εταιρειών στο σπίτι σας (εκτός αν έχετε ζητήσει να σας κάνουν την εγκατάσταση, επ αμοιβή φυσικά).
Αν πάλι μιλάμε για πρόβλημα στη γραμμή, πρέπει να περιμένετε το σχετικό συνεργείο του ΟΤΕ, το οποίο θα κάνει σίγουρα μία εβδομάδα για να επικοινωνήσει μαζί σας και να φτάσει στο σπίτι. Εν τω μεταξύ, τσακωθείτε λίγο με τον πάροχό σας, ώστε να μη σας χρεώνουν τουλάχιστον για όσο διάστημα η σύνδεσή σας δεν λειτουργεί.
Για τους γενναίους, ανάμεσα στους οποίους και ο γράφων, υπάρχει πάντα και η περίπτωση αλλαγής παρόχου. Είτε επειδή έχετε βρει καλύτερη προσφορά είτε γιατί δεν είστε ικανοποιημένοι, μπορεί να θελήσετε να αλλάξετε την εταιρεία που σας παρέχει τις υπηρεσίες ADSL. Θεωρητικά αυτό ακούγεται απλό, ειδικά σε μια χώρα με ελεύθερο ανταγωνισμό στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Στην πράξη, ο ανταγωνισμός χωλαίνει και η όλη διαδικασία μπορεί να σας οδηγήσει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.
Πρώτα από όλα, για να αλλάξετε πάροχο πρέπει να αποσυνδέσετε την ADSL σύνδεσή σας στον ΟΤΕ και να την επανασυνδέσετε. Εκτός του δεδομένου παραλογισμού στη διαδικασία, υπολογίστε ότι αυτό θα σας κοστίσει σε χρόνο. Δέκα ημέρες (πάντα εργάσιμες) χρειάστηκε η Forthnet για να στείλει τη σχετική αίτηση του γράφοντος για αποσύνδεση στον ΟΤΕ και άλλες δεκαπέντε ο ΟΤΕ για να κάνει τη διακοπή.

Πηγή: Τα Νέα Online
Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ