Το ψηφιακό χάσμα στην Ευρώπη
Αναρτήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 2005, στις 11:17 AM
Έρευνα της Eurostat, εξετάζει το μέγεθος του ψηφιακού χάσματος και δίνει κάποιες πιθανές εξηγήσεις για την ύπαρξη του.
Η έρευνα δείχνει πως στην Ευρώπη των 25, το 85% των σπουδαστών (ηλικίας 16 ή μεγαλύτεροι σε σχολεία ή πανεπιστήμια) χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2004, όπως και το 60% των υπαλλήλων, 40% των ανέργων και 13% των συνταξιούχων, έναντι στο μέσο όρο του 47% για άτομα από 16 έως 74 ετών. Αυτό το χάσμα σε σχέση με τη θέση απασχόλησης συναντάται επίσης και στο μορφωτικό επίπεδο: μόνο το 25% των ατόμων με εκπαίδευση χαμηλότερη της δευτεροβάθμιας χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2004, ενώ η αναλογία ανήλθε σε 52% για εκείνους που είχαν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και 77% για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, οι τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ήταν ευρέως προσβάσιμες στο κοινό. Εντούτοις, το χάσμα στη χρήση των τεχνολογιών αυτών παραμένει ανάμεσα στον πληθυσμό της Ευρώπης των 25 και σχετίζεται με παράγοντες όπως είναι η ηλικία, η θέση απασχόλησης και το μορφωτικό επίπεδο καθώς και ο βαθμός αστικοποίησης της περιοχής όπου κατοικούν τα άτομα.
Αυτό το αποκαλούμενο ψηφιακό χάσμα έχει πολλαπλές προελεύσεις όπως ελλιπείς υποδομές, έλλειψη των κατάλληλων δυνατοτήτων για συμμετοχή στην κοινωνία της πληροφορίας, κοκ.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο Europa πατώντας εδώ
Η έρευνα δείχνει πως στην Ευρώπη των 25, το 85% των σπουδαστών (ηλικίας 16 ή μεγαλύτεροι σε σχολεία ή πανεπιστήμια) χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2004, όπως και το 60% των υπαλλήλων, 40% των ανέργων και 13% των συνταξιούχων, έναντι στο μέσο όρο του 47% για άτομα από 16 έως 74 ετών. Αυτό το χάσμα σε σχέση με τη θέση απασχόλησης συναντάται επίσης και στο μορφωτικό επίπεδο: μόνο το 25% των ατόμων με εκπαίδευση χαμηλότερη της δευτεροβάθμιας χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2004, ενώ η αναλογία ανήλθε σε 52% για εκείνους που είχαν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και 77% για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, οι τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ήταν ευρέως προσβάσιμες στο κοινό. Εντούτοις, το χάσμα στη χρήση των τεχνολογιών αυτών παραμένει ανάμεσα στον πληθυσμό της Ευρώπης των 25 και σχετίζεται με παράγοντες όπως είναι η ηλικία, η θέση απασχόλησης και το μορφωτικό επίπεδο καθώς και ο βαθμός αστικοποίησης της περιοχής όπου κατοικούν τα άτομα.
Αυτό το αποκαλούμενο ψηφιακό χάσμα έχει πολλαπλές προελεύσεις όπως ελλιπείς υποδομές, έλλειψη των κατάλληλων δυνατοτήτων για συμμετοχή στην κοινωνία της πληροφορίας, κοκ.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο Europa πατώντας εδώ